Et convidem a viatjar en el temps. Exactament a 1887. Ens trobem a París i ens endinsem a la Maison més elegant del món. La Maison Cartier. Allà s’estan treballant unes peces úniques: ulleres, prismàtics de teatre, i les primeres ulleres plegables de petxina. Fins i tot, una comanda molt especial: un tigre, regal del Duc a la Duquessa de Windsor. Es tracta de peces òptiques que beuen directament de la joieria i de la rellotgeria, autèntiques obres d’art. Sent de Cartier, no podia ser d’una altra manera.
Tornant al nostre present, Cartier celebra actualment els 30 anys de la creació de les seves primeres ulleres de luxe, els avui mítics models Must i Vendôme, i ho fa en les seves instal·lacions de 9.000 metres quadrats a París on Cartier agrupa totes les fases de la creació, des del disseny fins a la fabricació de les ulleres, és a dir, uns 50 oficis, ni més ni menys.
Des d’ÒPTIC hem volgut parlar amb aquesta casa, que tant admirem i que forma part de la nostra selecció exclusiva que et convidem a conèixer. Els hem preguntat per les tendències en ulleres per a 2016 i sobre l’home i la dona Cartier, autèntics i exclusius ‘eyewear lovers’ i ens han respost amb tota l’amabilitat del món. Mil gràcies!
Quins trets principals destacaries de la col·lecció d’ulleres Cartier per al 2016?
El renaixement dels models emblemàtics amb nous models dins de les línies La Panthère i Sants Dumont de Cartier. També, ens diferenciarem dins el segment de l’alta gamma a través de nous models d’alta joieria, per exemple. D’altra banda, el 2016, estem desenvolupant el segment ‘lifestyle’.
Com és la dona que porta ulleres Cartier? I l’home?
Tenim diversos perfils de clients per a les ulleres Cartier. Una part són clients Cartier (joieria, rellotgeria…) que volen tenir fins la ullera de la marca Cartier. Una altra part, són persones que estan atretes per productes de luxe, que volen un producte amb detall, fet a mà, d’alta qualitat … Són persones que valoren tot el savoir-faire que la Maison Cartier posa en la fabricació de les seves ulleres. Tant la dona com l’home Cartier són persones amb estil, elegants que volen portar una ullera diferent a la majoria.
El ‘eyewear lover’ més jove, que considera Cartier una marca més adulta i de luxe, què trobarà a la col·lecció d’ulleres Cartier 2016?
Dins de la nostra oferta, proposem una àmplia varietat de models, tant ulleres d’acetat com de metall. El jove ‘eyewear lover’ es veurà més atret per models en acetat que són més ‘fashion’, per exemple, la col·lecció Sants Sport està tenint molt èxit.